19 Ocak 2013 Tarih ve 28533 sayılı Resmi Gazetede Adalet Bakanlığı
tarafından Teknolojiye uygun yeni bir yönetmelik yayınlandı. Çoğumuzu
ilgilendiren yönetmelik aşağıdadır. Önemli bölümlerle ilgili yorum ve dikkat
çekici bir çalışma yapılmıştır. Kısaca KEP olarak adlandırılacağını göreceğimiz
bu uygulamanın uygulama sürecinin yakında başka tebliğlerle açıklanacağını
bekliyorum. Ancak zorunluluğu olan şirketlerin “PTT Tarafından” mail adresi
almaları yada kullanmayı tasarladıkları güvenilir bir mail adresini
bildirmeleri gerekmektedir. ( İdareye teriminden yine PTT kanalıyla olması
gerektiği anlaşılıyor.)
Saygılar,
Elektronik Tebligat Yönetmeliği
ELEKTRONİK TEBLİGAT YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar ve İlkeler
Amaç ve kapsam
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı; elektronik
ortamda yapılacak tebligatlara ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
(2) Bu Yönetmelik, kazaî merciler, 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi
ve Kontrol Kanununa ekli (I) sayılı cetvelde yer alan genel bütçe kapsamındaki kamu
idareleri, (II) sayılı cetvelde yer alan özel bütçeli idareler, (III) sayılı
cetvelde yer alan düzenleyici ve denetleyici kurumlar, [1] (IV) sayılı cetvelde
yer alan sosyal güvenlik kurumları [2] ile il özel idareleri,
belediyeler, köy hükmî şahsiyetleri, barolar ve noterler tarafından Posta ve
Telgraf Teşkilatı Genel Müdürlüğü vasıtasıyla yapılacak elektronik tebligatları
kapsar.
Dayanak
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, 11/2/1959 tarihli ve 7201 sayılı Tebligat Kanununun 7/a [3]
maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Elektronik tebligat: Bu Yönetmelik kapsamına uygun olarak
elektronik ortamda yapılan tebligatı,
b) Elektronik tebligat adresi: Muhatap ve tebligatı çıkaran merciye
ait olan elektronik tebligata elverişli kayıtlı elektronik posta adresini,
c) Elektronik tebligat hizmeti: Bilişim sistemleri vasıtasıyla
muhatabın elektronik tebligat adresine iletilmek üzere, tebligatı çıkaran merci
tarafından tebligatın gönderilmesini ve bu iletinin muhataba elektronik ortamda
delillendirilerek tesliminin sağlanması hizmetini,
ç) Elektronik tebligat mesajı: Tebliğ edilecek içerik veya diğer ekli
dokümanlar ile tebliğ için gerekli muhatap bilgilerinden oluşan tebligat
mesajının tümünün tebligatı çıkaran merci tarafından güvenli elektronik imza
ile imzalanmış halini,
d) Güvenli elektronik imza: 15/1/2004 tarihli ve 5070 sayılı Elektronik İmza Kanununun 4 üncü [4]
maddesinde tanımlanan güvenli elektronik imzayı,
e) Hizmet sağlayıcısı: Kayıtlı elektronik posta hizmet sağlayıcısını,
f) İdare: Posta ve Telgraf
Teşkilatı Genel Müdürlüğünü,
g) İşlem sertifikası: İdarenin veya diğer hizmet sağlayıcılarının
hizmetlerine ilişkin işlem verilerini imzalamak için kullandığı elektronik
sertifikayı,
ğ) Kanun: 11/2/1959 tarihli ve 7201 sayılı Tebligat Kanununu,
h) Kayıtlı elektronik posta (KEP):
Elektronik iletilerin, gönderimi ve teslimatı da dâhil olmak üzere kullanımına
ilişkin olarak delil sağlayan, elektronik postanın nitelikli şeklini,
ı) MERSİS: Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından oluşturulan ve
yönetilen Merkezi Sicil Kayıt Sistemini,
i) MERSİS No: MERSİS tarafından verilen tekil numarayı,
j) Muhatap: Elektronik tebligatı alan gerçek veya tüzel kişiyi,
k) Olay kaydı: İdare veya diğer hizmet sağlayıcılar tarafından
elektronik tebligat hizmetinin verilmesi esnasında meydana gelen ve mevzuat
gereği kaydının tutulması zorunlu olan tüm bilişim sistemi işlem kayıtlarını,
l) Tebligatı çıkaran merci: Elektronik tebligat göndermek için İdare
tarafından kendilerine elektronik tebligat adresi verilen bu Yönetmeliğin 1
inci maddesinin ikinci fıkrasında belirtilen kazaî merciler ile diğer kurum ve
kuruluşları,
m) Zaman damgası: 5070 sayılı Kanunun 3 üncü maddesinde tanımlanan
zaman damgasını,
ifade eder.
İlkeler
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmeliğin uygulanmasında
aşağıdaki ilkeler göz önüne alınır:
a) Bilgi güvenliğinin sağlanması.
b) Kişisel verilerin korunması.
c) Birlikte çalışabilirlik.
ç) Hizmet kalitesinin sağlanması.
d) Uluslararası standartların sağlanması.
İKİNCİ BÖLÜM
Elektronik Tebligatla İlgili Genel Hükümler
Elektronik tebligat hizmeti
MADDE 5 – (1) Elektronik ortamda tebligat yapmaya
yetkili kılınmış İdare, elektronik tebligat hizmetini yerine getirir.
Elektronik tebligat adresi edinme
MADDE 6 – (1) Tebligatı çıkaran merciler,
elektronik tebligat adresi almak için İdareye başvurur. Yapılan başvuruda,
elektronik tebligat adresinin hangi birim ve personel tarafından kullanılacağı
da belirtilir.
(2) Tebligatı çıkaran merciin merkezî yapıda bir bilişim sistemine
sahip olması, işlemlerini elektronik ortamda yapması ve talebi halinde, merci
bünyesinde bulunan tüm birimler için tek bir elektronik tebligat adresi
kullanılır. Elektronik tebligat gönderme işlemi tebligatı çıkaran merciin
sistemi ile İdarenin sistemi arasında yapılacak entegrasyonla sağlanır.
(3) Elektronik tebligat hizmetinden yararlanacak muhatap, elektronik
tebligata elverişli kayıtlı elektronik posta adresi edinir.
(4) Gerçek kişi muhataplar, güvenli elektronik imza vasıtasıyla
elektronik tebligat adresi almak için hizmet sağlayıcılara başvuru yapabilir.
(5) Muhataplara ait elektronik tebligat adresleri ve bu adreslere
ilişkin değişiklikler, Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarası veya MERSİS numarasıyla
eşleştirilmiş şekilde hizmet sağlayıcılar arasında gerçekleştirilecek
entegrasyon kapsamında, tebligat çıkarmaya yetkili mercilerin ve tüm hizmet
sağlayıcıların erişimine açık bir şekilde elektronik tebligat hizmeti alanlar
listesinde tutulur. Elektronik tebligat hizmetinden isteğe bağlı olarak
yararlananların, bu listede yer almaları muvafakatlerine bağlıdır.
Elektronik
tebligat hizmetinden yararlanma
MADDE 7
– (1) Anonim, limited ve
sermayesi paylara bölünmüş komandit şirketlere, elektronik yolla tebligat
yapılması zorunludur. Gerçek kişiler ve diğer tüzel kişiler elektronik
tebligattan isteğe bağlı olarak yararlanır.
(2) Kendilerine yalnızca elektronik
yolla tebligat yapılması zorunlu olan muhatapların, tebligat çıkarmaya yetkili
merciler nezdindeki işlemlerinde elektronik tebligat adreslerini bildirmeleri
zorunludur.
(3) Kendilerine zorunlu olarak
elektronik yolla tebligat yapılması gereken muhataplara, elektronik tebligatın
zorunlu bir sebeple yapılamaması hâlinde, Kanunda belirtilen diğer usullerle
tebligat yapılır. Bu tebligatta ayrıca, müteakip tebligatların elektronik
ortamda yapılacağı bildirilir.
(4) Kendilerine elektronik yolla tebligat yapılması isteğe bağlı olan
muhatapların, elektronik yolla tebligat almak istemeleri halinde, tebligat çıkarmaya
yetkili merciler nezdindeki işlemlerinde elektronik tebligat adresini
bildirmeleri gerekir. Bu muhatapların, tebliğ çıkaran merciye bildirdiği
adresin elektronik tebligata elverişli olmaması halinde, bunlara, Kanunda
belirtilen diğer usullerle tebligat yapılır. Bu durumda gönderilecek tebligata,
muhatabın bildirmiş olduğu adresin, elektronik tebligata elverişli olmadığına
ilişkin şerh düşülür.
Tebligatı çıkaran merci tarafından
elektronik tebligatın gönderilmesi
MADDE 8 – (1) Tebligatı çıkaran merci, elektronik
tebligat mesajını İdare tarafından verilen elektronik tebligat adresi
aracılığıyla İdareye iletir.
İdare tarafından elektronik tebligatın
alınması ve muhataba iletilmesi
MADDE 9 – (1) Kendisine elektronik tebligat mesajı ulaşan İdare, bu mesajı zaman
damgasıyla ilişkilendirerek muhatabın elektronik tebligat adresine; muhatap
diğer bir hizmet sağlayıcıdan elektronik tebligat adresi almış ise, bu hizmet
sağlayıcının sunucusuna iletir. Kendisine elektronik tebligat mesajı ulaşan
diğer hizmet sağlayıcıları da bu mesajı zaman damgasıyla ilişkilendirerek
muhatabın elektronik tebligat adresine iletir.
(2) İdare ve hizmet sağlayıcılar, zaman damgası bilgisini ve mesaj
özetini muhataba iletmez, sisteminde tutar.
(3) Elektronik yolla tebligat,
muhatabın elektronik tebligat adresine ulaştığı tarihi izleyen beşinci günün
sonunda yapılmış sayılır.
(4) Hizmet sağlayıcılar, muhatabın adresine elektronik tebligatın
iletilip iletilmediğine ve gecikme oluşmuşsa bu gecikmeye ilişkin kayıtlar da
dahil tüm süreçlerin olay kayıtlarını tutar, bu bilgileri İdarenin sistemi
vasıtasıyla tebligatı çıkaran merciye derhal bildirir.
(5) Olay kayıtları günde en az bir
defa olmak üzere zaman damgası eklenerek güvenli elektronik imzayla imzalanır
ve erişilebilir şekilde arşivlerde otuz yıl süreyle saklanır.
(6) Hizmet sağlayıcılar, talep halinde elektronik tebligata ilişkin
delil kayıtlarını yetkili mercilere elektronik ortamda sunmakla ve bu amaçla
oluşturacağı sistemi hazır tutmakla yükümlüdür.
Muhatabın diğer usullerle
bilgilendirilmesi
MADDE 10 – (1) Muhatap tarafından hizmet sağlayıcıya
iletişim için diğer bir elektronik posta adresi bildirilmişse, elektronik
tebligatın ulaştığı anda bu adrese, bilgilendirme mesajı gönderilir.
(2) Muhatap tarafından hizmet sağlayıcıya iletişim için kısa mesaj
alma özelliği olan telefon numarası bildirilmişse, talep halinde ve ücreti
muhataba ait olmak üzere bu telefon numarasına hizmet sağlayıcı tarafından
elektronik tebligat bilgilendirme mesajı gönderilir.
(3) Bu madde kapsamındaki bilgilendirmelerin herhangi bir nedenle
yapılamamış olması, tebligat süresini ve geçerliliğini etkilemez, hizmet
sağlayıcının da ikinci fıkra gereğince muhataptan alacağı ücretin iadesi
dışında bu madde kapsamında herhangi bir sorumluluğunu gerektirmez.
(4) Muhatabın bu madde kapsamında bilgilendirilmesine ilişkin olay
kayıtları hizmet sağlayıcı tarafından tutulur.
Hizmet sağlayıcılar tarafından
kullanılacak işlem sertifikasında bulunması gerekli hususlar
MADDE 11 – (1) İşlem sertifikasında, hizmet
sağlayıcıya ait bilgiler ve hizmet sağlayıcı adına işlem yapmaya kimin yetkili
olduğu hususuna yer verilir.
Muhatabın
elektronik tebligatı alma usulü
MADDE
12 – (1) Muhatap elektronik tebligat hesabına, güvenli
elektronik imzasını kullanarak veya hizmet sağlayıcı tarafından verilen parola
ve şifre ile birlikte telefonuna kısa mesajla gelen tek kullanımlık şifre
vasıtasıyla erişir.
(2) Hizmet sağlayıcı, elektronik
tebligatı sadece bu tebliği almaya yetkili olan kişiye ulaştırmayı garanti
eder. Tebliği almaya yetkili kişinin, kimlik doğrulaması hizmet sağlayıcı
tarafından yapılır.
(3) Vekile veya kanuni temsilciye
yapılacak elektronik tebligatlarda, Kanun hükümlerine uygun olarak ikinci fıkra
hükümleri uyarınca işlem yapılır.
Elektronik tebligat hizmetinin kullanıma
kapatılması
MADDE 13 – (1) İsteğe bağlı olarak elektronik
tebligat hizmetinden yararlanan muhataplar yönünden elektronik tebligat
hizmetinin kullanıma kapatılmasında, 25/8/2011 tarihli ve 28036 sayılı Resmî
Gazete’de yayımlanan Kayıtlı Elektronik Posta
Sistemine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin (I) kayıtlı elektronik posta hesabının kullanıma
kapatılmasına ilişkin hükümleri uygulanır.
(2) Kamu kurum ve kuruluşları elektronik tebligat alma hizmetinin
kullanıma kapatılması başvurusunu İdareye yazılı olarak iletirler. Yapılan
başvuruda, elektronik tebligat adresinin hangi birim adına ve hangi yetkili
personel tarafından kullanıldığı da belirtilir.
(3) Gerçek kişiler için, hizmetin kullanıma kapatılması başvurusu
elektronik imza kullanılarak elektronik ortamda da yapılabilir.
(4) Kullanıma kapatılan elektronik tebligat adresleri, elektronik
tebligat hizmeti alanlar listesinden derhal silinir ve elektronik tebligat
adresinin kullanıma kapatıldığı an, zaman damgasıyla kayıt altına alınır.
(5) Kullanıma kapatılan elektronik tebligat adresine tebligat
gönderimi ve alımı engellenir ancak üç ay süreyle muhatabın erişimine açık
tutulur.
(6) Hizmet sağlayıcı, elektronik imza kullanılarak hizmetin kullanıma
kapatılması başvurusu yapıldığı hallerde derhal, fiziki başvurularda beş iş
günü içinde muhatabın elektronik tebligat adresine elektronik tebligat mesajı
gönderilmesini engeller.
(7) Elektronik tebligat yapılması zorunlu olan muhataplar, hizmet
sağlayıcılarını değiştirebilirler, ancak elektronik tebligat hizmetinin
kullanıma kapatılması için başvuruda bulunamazlar.
(8) Ölüm, ceza infaz kurumuna girme, askerlik hizmeti gibi sebeplerle
elektronik tebligat hizmetinden yararlanma imkanı ortadan kalkmış ancak
tebligat çıkarmaya yetkili merciler nezdindeki işlemlerinde elektronik tebligat
adresini bildirmiş olan muhatabın, elektronik tebligat adreslerinin kullanıma
kapatılması veya askıya alınması işlemi ilgili kurumlar ile İdarenin sistemi
arasında sağlanacak entegrasyon çerçevesinde otomatik olarak yapılabilir. Tüzel
kişiliğin sona ermesi ve benzeri sebeplerle elektronik tebligat hizmetinden
yararlanma imkanı ortadan kalkmış olan tüzel kişi muhatabın, elektronik
tebligat adresinin kullanıma kapatılması konusunda da bu fıkra hükümleri
uygulanır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Elektronik Tebligat Hizmetiyle İlgili İdarenin ve Diğer Hizmet
Sağlayıcıların Görev,
Yetki ve Sorumlulukları
Elektronik tebligat hizmetiyle ilgili
görev, yetki ve sorumluluklar
MADDE 14 – (1) İdare, Kanunun elektronik tebligata
ilişkin hükümlerine ve bu Yönetmeliğe uygun olarak tebligatı çıkaran merciler
tarafından iletilen elektronik tebligatları, kayıtlı elektronik posta sistemi
vasıtasıyla muhataba ulaştırır. Ancak, muhatap elektronik tebligat adresini
İdare dışında diğer bir hizmet sağlayıcıdan almış ise İdarenin sorumluluğu,
kendine ulaşan elektronik tebligat mesajını zaman damgasıyla ilişkilendirerek
ilgili hizmet sağlayıcının sunucusuna ilettiği anda sona erer.
(2) İdare ve diğer hizmet sağlayıcılar, elektronik tebligat hizmetine
ilişkin olay kayıtlarını mevzuatta belirlenen süreler içinde saklamakla
yükümlüdür.
(3) Mevzuatta yer alan istisnalar saklı kalmak kaydıyla tebligat
içeriğinin muhatap haricindeki kişilerce görülememesi için hizmet sağlayıcılar
ile tebligat çıkarmaya yetkili merciler tarafından gerekli tedbirler alınır.
(4) İdare ve diğer hizmet sağlayıcılar, elektronik tebligat hizmetini
yürütmek için kendilerine bildirilen verileri, elektronik tebligat hizmeti
haricinde herhangi bir maksatla kullanamaz ve üçüncü kişilerle paylaşamaz.
İdare ve diğer hizmet sağlayıcılar, bu verilerin güvenli bir şekilde
saklanmasından münhasıran sorumlu olup, mevzuat gereğince saklanmasına ihtiyaç
kalmayan verileri imha eder.
(5) Elektronik tebligat hizmeti sağlama sözleşmesinin yapılması,
verilerin üçüncü kişilere nakline muhatabın rıza göstermesi şartına bağlanamaz.
Elektronik ortamda tebliğ edilen evrakın aslı veya içeriğinin üçüncü kişilere
verilmesi konusunda anlaşma yapılamaz.
(6) İdare ve diğer hizmet sağlayıcılar, elektronik tebligatları
muhatabın elektronik tebligat adresine ulaştırmak üzere teslim almak,
istendiğinde saklama süresi içinde erişime hazır halde bulundurmakla
yükümlüdür.
(7) İdare ve diğer hizmet sağlayıcılar, elektronik tebligat mesajını,
tebligatı çıkaran merci tarafından iletilmesi tarihinden bir gün sonra başlamak
üzere iki ay süresince erişime hazır tutar. Muhatap ile hizmet sağlayıcı
arasında aksine bir sözleşme yok ise bu sürenin sonunda elektronik tebligata
konu içerik silinir.
(8) Elektronik tebligat hizmetinin yerine getirilmesi esnasında görev
alan kişilerin sorumluluğuyla ilgili olarak Kanun hükümleri uygulanır.
(9) İdare ve diğer hizmet sağlayıcılar, engelli kişilerin elektronik
tebligat hizmetinden yararlanabilmeleri için mümkün olan çalışmaları yapar.
(10) Kendisine zorunlu olarak elektronik yolla tebligat yapılması
gereken ancak elektronik tebligat adresi edinmeyen muhatapların MERSİS’te
kayıtlı olan tebligat adreslerine, elektronik tebligat adresi edinmeleri için
başvuruda bulunmaları konusunda MERSİS’ten sorumlu kurum tarafından bildirim
yapılır.
Elektronik tebligat hizmetlerinin
ücretlendirilmesi
MADDE 15 – (1) İdare, bu Yönetmelikte sayılan
hizmetlerin karşılığında alacağı bedele ilişkin ücret tarifesini Kanun
hükümleri çerçevesinde belirleyerek resmî internet sayfasında yayımlar.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Uygulanacak hükümler
MADDE 16 – (1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan
hallerde niteliğine uygun düştüğü ölçüde 25/1/2012 tarihli ve 28184 sayılı
Resmî Gazete’de yayımlanan Tebligat Kanununun Uygulanmasına Dair Yönetmelik ile Kayıtlı Elektronik Posta Sistemine
İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik hükümleri uygulanır.
Yürürlük
MADDE
17 – (1) Bu Yönetmeliğin 7 nci maddesinin birinci fıkrasının
birinci cümlesi, ikinci ve üçüncü fıkrası ile 13 üncü maddesinin yedinci
fıkrası ve 14 üncü maddesinin onuncu fıkrası 19/1/2013 tarihinde, diğer
hükümleri yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 18 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Adalet
Bakanı yürütür.
( I )
Kayıtlı elektronik posta hesabının
kullanıma kapatılması
MADDE 13 – (1) KEP hesabı, hesap
sahibinin talebi veya ölümü, sözleşme veya taahhütname ile belirlenen kullanıma
kapatma durumlarının gerçekleşmesi veya KEPHS’nin faaliyetine son vermesi veya
verilmesi hâllerinde kullanıma kapatılır.
(2) KEP hesabının kullanıma
kapatılmasına ilişkin talepler hesap sahibi veya sözleşme ya da taahhütname ile
belirlenen kişiler tarafından yapılır.
(3) KEPHS, kullanıma kapatılma
talebini hesap sahibinin, işlem yetkilisinin veya sözleşme veya taahhütname
(ş.abacı) ile kapatma talebinde bulunma yetkisi verilenlerin kimlik bilgilerini
doğrulayarak alır ve ilgili KEP hesabının kullanıma kapatılma işlemini
gerçekleştirir.
(4) Kullanıma kapatılan KEP hesabından
ileti gönderimi ve alımı engellenir. Ancak KEP hesabı en az üç ay erişime açık
tutulur. Bu sürenin sonunda KEPHS ilgili KEP hesabını tamamen kullanıma
kapatır.
(5) KEPHS, kullanıma kapatmaya ilişkin
taleplerin alınmasını yedi gün yirmidört saat kesintisiz olarak sağlar.
(6) Kullanıma kapatılan KEP hesabına
ilişkin tüm bilgi, belge ve KEP delilleri 16 ncı maddenin birinci fıkrasının
(ı) bendinde belirtilen arşiv süresi boyunca güvenliği ve veri bütünlüğü
sağlanarak saklanır.
(7) KEP hesabı geçmişe yönelik olarak
hiçbir şekilde kullanıma kapatılamaz veya silinemez.
(8) Kullanıma kapatılan bir KEP hesabı
yeniden tahsis edilemez. Kullanıma kapatılan KEP hesabı, ancak hesap sahibinin
talep etmesi ve kimlik tespitine ilişkin gerekli işlemleri yaptırması hâlinde
yeniden kullanıma açılabilir.
[1]
1) Radyo ve Televizyon Üst Kurulu
2) Bilgi Teknolojileri ve İletişim
Kurumu
3) Sermaye Piyasası Kurulu
4) Bankacılık Düzenleme ve Denetleme
Kurumu
5) Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu
6) Kamu İhale Kurumu
7) Rekabet Kurumu
8) Tütün ve Alkol Piyasası Düzenleme
Kurumu
9) Kamu
Gözetimi, Muhasebe ve Denetim Standartları Kurumu
[2] 1) Sosyal Güvenlik Kurumu
2) Türkiye İş
Kurumu Genel Müdürlüğü
[3] Madde
7/a - (Ek : 11/1/2011-6099/2 md.) Tebligata elverişli bir elektronik adres
vererek bu adrese tebligat yapılmasını isteyen kişiye, elektronik yolla
tebligat yapılabilir.
Anonim, limited ve sermayesi paylara bölünmüş komandit
şirketlere elektronik yolla tebligat yapılması zorunludur.( 11/1/2011
tarihli ve 6099 sayılı Kanunun 18 inci maddesiyle, bu fıkranın, sözkonusu
Kanunun yayımı tarihi olan 19/1/2011 ‘den iki yıl sonra yürürlüğe girmesi hüküm
altına alınmıştır.)
Birinci ve ikinci fıkra hükümlerine göre elektronik
yolla tebligatın zorunlu bir sebeple yapılamaması hâlinde bu Kanunda belirtilen
diğer usullerle tebligat yapılır.
Elektronik yolla tebligat, muhatabın elektronik
adresine ulaştığı tarihi izleyen beşinci günün sonunda yapılmış sayılır.
Bu maddenin uygulanmasına ilişkin usûl ve esaslar
yönetmelikle belirlenir.
[4] Güvenli
elektronik imza
MADDE 4. — Güvenli elektronik imza;
a) Münhasıran imza sahibine bağlı olan,
b) Sadece imza sahibinin tasarrufunda bulunan güvenli
elektronik imza oluşturma aracı ile oluşturulan,
c) Nitelikli elektronik sertifikaya dayanarak imza
sahibinin kimliğinin tespitini sağlayan,
d) İmzalanmış elektronik veride sonradan herhangi bir
değişiklik yapılıp yapılmadığının tespitini sağlayan,
Elektronik imzadır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder